V mesecu juniju 2021 je Pomgrad d.d. pričel z rekonstrukcijo starega mostu čez Dravo v Rušah.
Na mostu se je izvajala sanacija in rekonstrukcija, kar pomeni, da so se spremenili tudi konstrukcijski elementi in s tem tehnične značilnosti oz. statična zasnova, ter se se na ta način izboljšale lastnosti objekta, kar je bistvena razlika napram samo sanaciji, kjer se dotrajani elementi samo obnovijo.
Glavni posegi, ki so se izvedli na mostu:
- za sanacijo in rekonstrukcijo spodnjega dela prekladne konstrukcije se je izvedla montaža obešenega delovnega odra v velikosti 1900 m2,ki ga je potrebno vezati na obstoječo betonsko konstrukcijo;
- sanacija poškodovanih površin zgornje in spodnje konstrukcije;
- izgradnja prednapetih AB prečnikov na stiku nosilcev z monolitno konzolno konstrukcijo preko katerih se je izvedlo kontinuiranje prekladne konstrukcije z vzdolžno povezavo obeh konstrukcij z rebrastimi prednapetimi palicami premera Ø36 mm. Dobetoniranje notranjih in zunanjih sten nad vmesnima stebroma, ki so potrebne za vgradnjo deviatorjev zunanjih kablov. AB prečniki na mestu kontinuiranja so prednapeti z napenjanjem rebrastih palic premera Ø40 mm;
- vzdolžni nosilci so se spodaj obbetonirali po celotni dolžini v debelini 12 cm in tako ustrezno ojačali. Za prevzem strigov je bila dodana mrežasta tkanina iz ogljikovih vlaken v rastru 70 cm. Vsak nosilec pa se je dodatno ojačal z dvema zunanjima kabloma;
- krajna opornika sta se v območju prekladne konstrukcije rekonstruirala tako, da se je izdelala komora, ki služi napenjanju eksternih kablov ter pregledu ležišč in dilatacij. V spodnjem delu se je ojačala z novo ležiščno gredo debeline 50 cm. Gornji del obstoječega krajnega opornika se je do globine 3.30 m v celoti, z vseh strani, obbetoniral z betonom debeline 30 cm;
- povečala se je širina prečnega prereza iz 8,72 m na 12,40 m (povečanje in dobetoniranje konzol). Na objektu je tako zagotovljena dvosmerna kolesarska steza na gorvodnem hodniku. Dolvodni hodnik je namenjen pešcem;
- vgradnja novih ležišč in dilatacij na obrežnih opornikih;
- vgradnja novih zunanjih nepovezanih prednapetih kablov;
- voziščna plošča se je dobetonira z novo plastjo betona debeline 12-2.0 cm, zaradi naklona nivelete.
Zaradi rekonstrukcije samega objekta se je izvedla tudi rekonstrukcija navezovalne ceste R2-435 v dolžini 320 m in je obsegala ureditev kolesarske steze, ki je del načrtovane kolesarske povezave D3.