Novinarji so si z zanimanjem ogledali potek del na ptujskem mostu
V začetku avgusta je Pomgrad kot izvajalec del sodeloval z naročnikom obnove ptujskega mostu, Direkcijo Republike Slovenije za infrastrukturo, pri vodenem ogledu poteka del na mostu čez Dravo in Studenčnico, organiziranem za novinarje. Na obisku ptujskega gradbišča so se predstavniki medijev seznanili z obsegom in potekom del. Ta trenutno večinoma potekajo pod vodo ali pa v notranjosti mostu. Poseg je velik, saj je glede na starost in obremenitve, ki jih most prenaša, potrebna temeljita obnova.
Novinarji so se tako v spremstvu delavcev spustili v eno izmed 140 komor v notranjosti. Tam delavci že vrtajo približno 1000 lukenj za prednapete kable, s čimer se bo okrepila in spremenila celotna statična konstrukcija več kot 50 let starega mostu. »V času, ko je bil ptujski most zgrajen, je pomenil vrhunec gradbene stroke in razmišljanja. Toda do danes je tehnologija zelo napredovala. Most bo potrebno ojačati z dodatnimi kabli in vse dele spojiti med seboj. Tega ne moremo narediti po fazah: ko dele mostu spajamo, moramo spojiti vse naenkrat. Takrat, ko se spremeni statična konstrukcija objekta, le-ta ni varen za uporabo, zato v času prenove po delu mostu žal ne more potekati promet« je tehnično zahtevnost projekta predstavil odgovorni vodja del Bogdan Rojs.
Na mostu čez Dravo trenutno poteka izvedba dostopov in montaža odra v notranjosti. »Nov bo celoten krov mostu s hidroizolacijo, asfalti ter hodniki za pešce. V poletnih mesecih delamo predvsem na odprtinah, da lahko dostopamo do vseh komor, istočasno pa delamo tudi na spodnji konstrukciji, kjer bomo ob betonirali stebre. To pomeni, da potapljači delajo tudi ponoči, saj je takrat pretok Drave najbolj ugoden,” je pojasnil vodja projekta Leon Ruhitel. Gradbeni stroji brnijo tudi ob bližnjem mostu čez Studenčnico, kjer smo prav tako odstranili celoten krov mostu, trenutno pa je v teku odstranjevanje robnih vencev in vrtanje dodatnih globokih temeljev.
V Pomgradu se zavedamo, da dolgotrajna zapora mostu prebivalcem Ptuja povzroča določene nevšečnosti, zato se trudimo, da bo obnova zaključena v roku. »Pri obnovi je potrebno slediti fazam dela. Naši delavci sicer lahko delajo v treh izmenah, toda pri projektu obstajajo omejitve materialov in tehnike gradnje, na katere nimamo vpliva. Ko gre na primer za sušenje betona, ki zahteva določen čas, faz ne moremo krajšati,« je potek del opisal Bogdan Rojs. Rekonstrukciji obeh mostov na Ptuju, 220 metrov dolgega starega mostu čez reko Dravo in 40 metrov dolgega mostu čez Studenčnico, trenutno potekata v skladu s predvideno časovnico. Projekt, vreden dobre 4 milijone EUR, bo končan prihodnje leto.